Zadaj pytanie Expertowi:

Imię i nazwisko:

Adres e-mail:

Temat wiadomości:

Treść wiadomości:

 

Michelin PRIMACY ALPIN PA3 225/50R17 98 H Jedna sztuka


Michelin

opona zimowa dla samochodów osobowych

 

Nasza cena Dodaj do koszyka
195zł

 

Rozmiar: 225/50R17

Indeks ładowności: 98  tabela indeksów ładowności

Indeks prędkości: H  tabela indeksów prędkości

Data produkcji: 09

Wysokosc bieżnika: około 6,0mm

Gwarancja na oponę: z gwarancją

Ilość na stanie: 1szt.

RANT OCHRONNY:TAK

XL:TAK

 

 

Michelin Primacy Alpin A3 to opona na sezon zimowy klasy premium (wysokiej). Producent opon, koncern Michelin jest jednym z liderów w branży oponiarskiej. Dzięki licznym testom i nowoczesnym technologiom wykorzystanym do produkcji opony stworzono wytrzymały bieżnik, który zapewnia komfort i bezpieczeństwo. Michelin Primacy Alpin A3 gwarantuje wysoką przyczepność i dobrą kierowalność w każdych warunkach atmosferycznych.

Opona Michelin Primacy Alpin A3 została wykonana z nowoczesnej mieszanki gumowej, wysoce odpornej na działanie niskich temperaturę. Inżynierowie zrezygnowali ze szkodliwych olejów aromatycznych na rzecz naturalnego komponentu, jakim jest olej słonecznikowy. Ta technologia nosi nazwę Helio Compound. Mieszanka lepiej przylega do mokrej i śliskiej nawierzchni. Zachowuje odpowiednią elastyczność. Jest również odporna na ścieranie i uszkodzenia mechaniczne. Guma zmniejsza również opory toczenia. W porównaniu do poprzedniego modelu, opory są o 7% niższe. Dla poprawy osiągów na śliskiej drodze w modelu Michelin Primacy Alpin A3 zastosowano aż o 27% większą liczbę nacięć lamelkowych. Wykonano je w technologii StabiliGrip. Polega ona na zastosowaniu dwóch rodzajów lamelek, które tworzą innowacyjną strukturę dostosowaną do każdych warunków atmosferycznych. Pierwszy typ lamelek ma falisty kształt na powierzchni, natomiast ich podstawa jest prosta. Jest to rozwiązanie o nazwie Variable Geometry. Ten rodzaj nacięć AM za zadanie stabilizować tor jazdy. Drugi typ lamel został wykonany w technologii Bi-Directional. Lamelki działają na dwa sposoby. Podczas hamowania wbijają się w podłoże, dzięki czemu samochód natychmiast staje w miejscu, natomiast podczas ruszania i przyśpieszania zapobiegają ślizganiu się kół w miejscu. Ponadto ułatwiają sterowanie pojazdem. Konstruktorzy zastosowali w oponie Michelin Primacy Alpin A3 szerokie kanały wzdłużne połączone z licznymi rowkami podłużnymi. Rzeźba gwarantuje szybkie odprowadzanie wody i błota pośniegowego spod powierzchni opony. Testy, jakim poddano oponę wykazały, że w porównaniu do poprzedniej generacji opon, bardziej odporna na zjawisko aqua i snowplaningu.

Michelin Primacy Alpin A3 została stworzona dla samochodów osobowych średniej i wyższej klasy. Sprawdza się w luksusowych sedanach i rodzinnych kombi o dużych mocach i pojemnościach silnika. Opona jest wytrzymała i bezpieczna. Gwarantuje wysokie przebiegi oraz oszczędność paliwa. Najnowsza opona Michelin Pilot Alpin jest ukoronowaniem wieloletnich badań i w obecnym czasie prezentuje najwyższy poziom technologiczny, jeśli chodzi o konstrukcję opon zimowych. Podstawowym zadaniem inżynierów pracujących nad Michelin Pilot Alpin było zapewnienie maksymalnie skutecznego hamowania i jak najlepszej sterowności na każdym rodzaju nawierzchni, jaki można spotkać zimą: suchej, mokrej, zaśnieżonej oraz oblodzonej. Michelin Pilot Alpin jest oferowany z indeksem prędkości H (maks. prędkość 210 km/h) oraz V (maks. prędkość 240 km/h) i w zależności od tego różni się budową.

Maksymalną przyczepność na suchej nawierzchni zapewnia w obu odmianach system automatycznie blokujących się lamel dwukierunkowych. W przypadku opon z indeksem prędkości H jest to system BDS (Bi-Directional Sipe), który sprawia, że lamele zazębiają się o siebie i blokują, zarówno w kierunku poprzecznym, jak i wzdłużnym. To oznacza lepszą przyczepność, zarówno przy działaniu na oponę sił kierunkowych występujących w przypadku szybkiej jazdy po zakrętach, jak i kiedy na oponę działa duża siła o kierunku równoległym z osią wzdłużną opony – w czasie mocnego hamowania.

Możliwość osiągania prędkości rzędu 240 km/h stawia przed konstruktorami opon jeszcze większe wymagania. Dlatego w oponach Michelin Pilot Alpin z indeksem prędkości V zastosowano lamele o bardziej skomplikowanej konstrukcji. System VTS (Variable Thickness Sipe – Zmienna Szerokość Lamel) gwarantuje automatyczne blokowanie się lamel w kierunku poprzecznym i wzdłużnym oraz odstępy między lamelami rzędu 0,15 mm, przy głębokości lamel rzędu 0,6 mm. Pozwala to na uzyskanie znacznie większej gęstości lamel na tej samej powierzchni oraz na szybsze występowanie efektu ich automatycznego blokowania się. Systemy VTS i BDS działają na podobnej zasadzie, jednak ten pierwszy szybciej reaguje na działanie sił, zarówno wzdłużnych jak i poprzecznych.

System VTS jest zupełną nowością i w oponie Michelin Pilot Alpin zastosowano go po raz pierwszy. Dodatkowo, aby zoptymalizować zachowanie opony na suchej nawierzchni, w przypadku modeli z indeksem prędkości V połączono bloki bieżnika w obszarze czoła opony. To pozwoliło na lepszą stabilizację opony.

Optymalne własności na mokrej i oblodzonej nawierzchni zapewniają rowki oraz kanały o odpowiedniej konstrukcji odprowadzającej wodę, a także specjalne, mikrodeformowalne mieszanki gum bieżnika, które dostosowują się do faktury nawierzchni – a nawet lód nie jest zupełnie gładki. Nowe mieszanki bieżnika wychwytują również te drobne nierówności. Całkowita długość lamel na całej powierzchni bieżnika została wydłużona1 o 30 do 40 % (w zależności od rozmiaru opony) i wynosi nawet do 32 m (gdyby zsumować długość wszystkich lamel znajdujących się na bieżniku). Wewnętrzne testy Michelin wykazały, że dzięki tym wszystkim innowacjom udało się skrócić drogę hamowania na mokrej nawierzchni1 (z prędkości 80 do 10 km/h) o 3 do 4 % w zależności od indeksu prędkości – oznacza to, że samochód może zahamować nawet o 2 metry wcześniej. Droga hamowania na lodzie (wewnętrzny test Michelin z prędkości 20 do 5 km/h) została zmniejszona1 odpowiednio o 1 m.

Nowa opona Michelin Pilot Alpin drugiej generacji jest wyjątkowo odporna na aquaplaning (powstawanie warstwy wody między powierzchnią opony, a nawierzchnią powodujące utratę kierowalności). Bieżnik opony w momencie zetknięcia się z warstwą wody zachowuje się jak dziób łodzi wypychając ją na boki opony. Woda, która przedostanie się do bieżnika opony na powierzchni jej styku z nawierzchnią, jest wypychana przez szerokie centralne rowki wzdłużne, następnie przez duże rowki poprzeczne w strefie barkowej oraz liczne dodatkowe kanały. Zaokrąglone krawędzie wszystkich rowków sprzyjają przepływowi wody bez zaburzeń. Usprawnione odprowadzanie wody bez „turbulencji” wyzwala mniejszą ilość energii, co obniża zużycie paliwa.

Zwiększenie długości lamel w porównaniu z poprzednikiem spowodowało lepszą przyczepność, także na ośnieżonej nawierzchni. Krawędzie klocków bieżnika są ostre, a klocki masywne, aby zapewnić maksymalną przyczepność na śniegu. To oznacza skuteczniejsze hamowanie, lepszą przyczepność na zakrętach, a także ustabilizowane przyspieszenie na śniegu.

Nowa opona Michelin Pilot Alpin oferuje najlepsze parametry jazdy na rynku opon zimowych i jest odpowiedzią na wymagania producentów takich samochodów jak Aston Martin, Audi, BMW, Jaguar, Maserati, Mercedes, Porsche i Volvo. Efektem „ubocznym” spełnienia wymagań producentów prestiżowych samochodów jest uzyskanie oficjalnej rekomendacji (po raz pierwszy taką rekomendację uzyskała zimowa opona) na pierwsze wyposażenie do następujących modeli samochodów BMW serii 3 (modele Compact 316i, Compact 318i, 320i, 330i, 320d), BMW M3 i VW Passat.

Wszystkie rozmiary Michelin Pilot Alpin są wyposażone w podwójne oznaczenie zużycia bieżnika – do głębokości 4 mm oraz 1,6 mm. Michelin Pilot Alpin występuje w 11 rozmiarach o indeksie prędkości H (maks. prędkość 210 km/h) i 15 rozmiarach o indeksie prędkości V (maks. prędkość 240 km/h). Wszystkie opony z indeksem prędkości V są oferowane w wersjach o zwiększonej nośności – posiadają oznaczenie EL (extra load).

Uwaga: wystepują dwa bieżniki. Indeks prędkości H - bieżnik po lewej stronie na fotografii, indeks V i W - bieżnik po prawej stronie na fotografii. Michelin Alpin to zimowa opona do samochodów osobowych o małej i średniej pojemności silnika takich jak: Peugeot 206, Renault Clio, Opel Vectra. Znajduje zastosowanie także w pojazdach większych np. Ford Mondeo, Volkswagen Passat.
Michelin Alpin to zimowa opona zapewniająca bezpieczeństwo i dobre prowadzenie pojazdu na każdej nawierzchni, a w szczególności na mokrej, ośnieżonej i oblodzonej.
W klockach kierunkowego bieżnika opony zastosowano 2 rodzaje nacięć – w kształcie liter „Z” i „Y”. Samoblokujące się lamele „Z” , o 15 % sztywniejsze niż zwykłe lamele, zwiększają przyczepność opony do oblodzonych nawierzchni. Nacięcia klocków bieżnika w kształcie litery „Y” odpowiadają za wysoką przyczepność opony do ośnieżonych nawierzchni. Po 30 % zużyciu bieżnika lamele „Y” podwajają się, a opona zachowuje swoje parametry jezdne przez cały okres użytkowania. Dzięki zastosowaniu lameli „Y”, przyczepność opony Michelin Alpin pozostaje nadal na wysokim poziomie - opona styka się bowiem z nawierzchnią już nie jednym, lecz dwoma nacięciami.
Szeroki kanał centralny kierunkowego bieżnika opony oraz cztery rowki wzdłużne odpowiadają za odprowadzanie wody na boki opony. Wpływają również na powstanie podwójnego eliptycznego kształtu powierzchni styku opony z podłożem, powodując tzw. efekt dziobu łodzi, co zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska aquaplanningu.
Zastosowanie w rzeźbie bieżnika dwóch ciągłych żeber środkowych, i klocków o różnej wielkości zapewnia komfort i cichobieżność opony.
Michelin Alpin jest dostępna w 34 rozmiarach od 13 do 15 cali, o symbolach prędkości Q (maks. prędkość do 160 km/h) i T (maks. prędkość do 190 km/h).Opona Michelin Pilot Alpin jest przeznaczona do samochodów wyższej klasy, które latem jeżdżą na oponach z symbolami prędkości V (do 240 km), W (do 270 km), Y (do 300 km) i Z (powyżej 300 km/h). Opona zimowa Michelin Pilot Alpin ma symbol prędkości H, czyli można na niej jeździć z prędkością do 210 km/h. Michelin Pilot Alpin . Przed tegoroczną zimą Michelin wprowadził na rynek nowość w skali światowej: 4 rozmiary 17-calowych zimowych opon Michelin Pilot Alpin o dopuszczalnej prędkości 240 km/h (indeks prędkości V). Zastosowano w tej oponie niecodzienną rzeźbę bieżnika, składającą się z licznych poprzecznych nacięć (lamelek) o przekroju w kształcie litery Z. Dzięki temu klocki bieżnika mają o 15 procent wyższą sztywność, co z kolei zapewnia dobry styk opony z podłożem. Jednocześnie na każdym klocku opony znalazło się więcej nacięć poprzecznych, niż na oponie tradycyjnej. Nacięcia te w warunkach zimowych działają jak zaczepy, przez co opona dobrze trzyma się podłoża. Z kolei na mokrej nawierzchni opona charakteryzuje się efektem samoblokowania się elementów bieżnika. Właściwość ta zapewnia równomierne zużycie klocków i zachowanie dużej powierzchni styku z podłożem.

Bieżnik zimowej opony Michelin Pilot Alpin produkowany jest z mieszanek gumowych z dodatkiem krzemionki (silikonu). To gwarantuje oponie dobrą przyczepność w niekorzystnych warunkach i elastyczność w niskich temperaturach. Kształt i głębokość rzeźby bieżnika sprawia, że woda jest wypychana spod opony, wypełnia przestrzeń między klockami bieżnika i zabezpiecza oponę przed oderwaniem się od podłoża. Co ważne, Michelin Pilot Alpin jest oponą cichobieżną.

Michelin Pilot Alpin A3 to klasy premium (wysokiej) o asymetrycznym wzorze. Przeznaczona jest do jazdy w sezonie zimowym. Michelin to znany koncern, który jest jedną z największych firm w branży. Model Pilot Alpin A3 to trzecia generacja serii Pilot Alpin. Opona gwarantuje wysokie osiągi na każdej nawierzchni. Nowoczesny bieżnik zapewnia przyczepność oraz precyzyjne sterowanie nawet podczas dużych opadów deszczu i śniegu. Opona przystosowana jest do dynamicznej i szybkiej jazdy. Ponadto gwarantuje wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa.

Do produkcji opony Michelin Pilot Alpin A3 zastosowano mieszankę gumową opracowaną dzięki zastosowaniu technologii Helio Compound. Polega ona na zasępianiu szkodliwych węglowodorów aromatycznych naturalnymi składnikami. W tym przypadku jest to olej słonecznikowy. Komponent gwarantuje optymalną miękkość i elastyczność nawet w ujemnych temperaturach. Jednocześnie opona jest trwałą i odporna na ścieranie. Guma poprawia osiągi na mokrej i śliskiej drodze oraz redukuje opory toczenia. W rezultacie opona jest oszczędna i bardziej przyjazna dla środowiska. Gwarantuje mniejsze spalanie paliwa i redukcję emisji CO2 do atmosfery. W konstrukcji bieżnika Michelin Pilot Alpin A3 wykorzystano technologię StabiliGrip. Powierzchnię bieżnika pokryto dwoma rodzajami nacięć lamelkowych. Pierwsze z nich - VG (Variable Geometry) mają za zadanie zapewniać stabilność prowadzenia i przyczepność we wszystkich kierunkach. Skracają drogę hamowania oraz zapobiegają ślizganiu się opony podczas ruszania i przyśpieszania. W teście wewnętrznym przeprowadzonym przez Michelin, zgodnie z normami ISO, Pilot Alpin A3 pozwalała uzyskać krótszą o ponad dwa metry drogę hamowania, w porównaniu do swojej poprzedniczki. Drugi typ lamelek- VTS (Variable Thickness Sipe) utrzymuje sztywność bieżnika, aby zagwarantować precyzję prowadzenia i stabilność trakcji. Dodatkowo konstrukcja gwarantuje lepszą przyczepność boczną podczas pokonywania zakrętów. Asymetryczna rzeźba pozwoliła na podział bieżnika na dwie strefy. Wewnętrzna została wyposażona w system rowków, który sprawia, że woda i błoto pośniegowe są szybko odprowadzane spod powierzchni opony. Uzyskano w ten sposób ochronę przed aquaplaningiem. Strefa zewnętrzna gwarantuje wysokie parametry jezdne na suchej nawierzchni. Ten podział funkcyjny został wprowadzony, w celu zapewnienia komfortu i bezpieczeństwa jazdy w zmieniających się zimowych warunkach.

Opona Michelin Pilot Alpin A3 przeznaczona jest do samochodów o wysokich osiągach takich, jak: Porsche 911, BMW z serii M czy Audi A6. Opona dodatkowo wspomaga działanie systemów bezpieczeństwa takich jak ABS, ESC czy ASR.

 

Wróć do spisu opon

"ExtraOpony" M. Garbacz
42-612 Tarnowskie Góry, ul. Skrzypczyka 24, NIP 645-211-83-41
tel. 32 384 54 42, 501 364 347, biuro@extraopony.pl

Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki. Więcej informacji w polityce COOKIES. ZAMKNIJ I NIE POKAZUJ WIĘCEJ